Klubben > Info om
     

    Klubben ABC blev startet i 1996 af nogle forkølede unge mennesker, der skulle have en undskyldning for at mødes og drikke en kold øl og ellers tale om hvad "unge drenge" nu taler om. Således opstod klubben ABC, som står for Analfabeterneds boldt club.

    I 2009 udvidede ABC til også at deltage i 11-mandsrækken. Holdene er åbne for nye medlemmer.

     


     

    STRUKTUR

    Pr 17. oktober 2015

    Formand: Henrik W. Mathorne

    Næstformand: Thomas Langaa Nejland

    Kasserer Søren Nielsen

    Udvalgsformand 11-mandshold: Matias Rudolph

    Udvalgsformand 7-mandshold: Steen Husfeldt

    Revisor Erik Bjørsted

    Redaktør for Klubbladet: Lasse Facius

     

     


    VEDTÆGTER

    Per 17. oktober 2015

    § 1 NAVN OG HJEMSTED

    § 2 FORMÅL

    § 3 MEDLEMSKAB AF ORGANISATION

    § 4 OPTAGELSE AF MEDLEMMER

    § 5 KONTINGENT

    § 6.1 RETTIDIG AFBUD

    § 6.2 BØDER TIL KAMP

    § 6.3 BØDER VED KORT

    § 6.4 RETTIDIG BETALING

    § 7 MÅLPENGE

    § 8 ORDINÆR GENERALFORSAMLING

    §9 EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

    § 10 BESTYRELSE

    § 11 UDVALG

    § 12 REVISION

    § 13 UDMELDELSE

    § 14 EKSKLUSION

    § 15 OPLØSNING

     

     

    § 1 NAVN OG HJEMSTED

    Foreningens navn er ABC, hjemmehørende i Københavns kommune. Foreningen er stiftet den 29/10 - 1996.

     

    § 2 FORMÅL

    Foreningens formål er: At skabe et sammenvær unge mennesker imellem og skabe et sammenhold gennem motionsidræt.

     

    § 3 MEDLEMSKAB AF ORGANISATION

    Foreningen er tilsluttet Dansk Arbejder Idrætsforbund og er forpligtet til at overhold de for forbundet til enhver tid gældende love.

     

    § 4 OPTAGELSE AF MEDLEMMER

    Al indmeldelse sker skriftligt. Ved indmeldelsen skal opgives alder, bopæl, stilling samt oplysning om, hvorvidt vedkommende tidligere har været medlem af en forening under Dansk Idrætsforbund. Et medlem kan ikke optages, såfremt har forpligtelser til en anden idrætsforening.

     

    §5 KONTINGENT

    Foreningens kontingent fastsættes for et år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Kontingentet, der pr. 1. januar 2015 udgør kr. 600 pr. år, betales i januar måned. Foreningens bestyrelse har ret til at eftergive kontingentet - dog ikke ud over eet år - såfremt et medlem på grund af indtrufne omstændigheder ikke ser sig i stand til at betale og skriftligt anmoder om fritagelse. Der gives frikontingent ved evt. soldatertjeneste og ved sygdom, hvis denne strækker sig over 1 måned. Medlemmer med over 3 måneders restance kan slettes med 14 dages varsel. Det er medlemmernes pligt selv at sørge for rettidig indbetaling af kontingentet.

     

    § 6.1 BØDER

    Rettidig afbud til en kamp er senest 48 timer før kampens begyndelse. Hvis dette ikke hænder idømmes medlemmet en bøde på kr. 50,-.

    Medlemmer der melder afbud inden for de 48 timer kan fritages for bødestraffen hvis medlemmet melder afbud pga.:

    1. der er flere spillere tilmeldt kampen end vi må stille med for DAI.
    2. sygdom eller sygdom i familien

     

    § 6.2 BØDER TIL KAMP

    Medlemmer der ikke er fuldt omklædt til kampstart idømmes en bøde på kr. 50,-, medmindre der er truffet aftale om andet.

    Medlemmer der vælges til kampens spiller og som ikke sørger for at overdrage kampens spillerblad til den efterfølgende kamp idømmes en bøde på kr. 50,-

    Spillere der forlader en kamp inden kampens afslutning idømmes en bøde på kr. 50,-, medmindre der er truffet aftale om andet. Medlemmer der ikke møder op til kamp og ikke har meldt afbud idømmes bøde for ikke rettidig afbud, samt kr. 50,- i bøde for ikke at møde op til kamp.

     

    § 6.3 BØDER VED KORT

    Spillere i udendørsturneringen der af dommeren modtager gule eller røde kort idømmes bøder af størrelsen:

    • 25 kr. per gule kort idømt
    • 50 kr. per røde kort idømt

     

    §6.4 RETTIDIG BETALING

    Hvis et medlem ikke betaler kontingent eller andet udestående rettidig eller træffer aftale om en eventuel ordning, pålægges der 50 kr. per påbegyndt måned fra det aftalte betalingstidspunkt.

     

    § 7 MÅLPENGE

    Målpenge afregnes ud fra de planlagte kampe i udendørsturneringen og udgør kr. 2,- for hvert mål modstanderne scorer og kr. 1,- for hvert mål ABC scorer.

    Alle, også de spillere der ikke er med til kamp, skal betale målpenge.

     

    § 8 ORDINÆR GENERALFORSAMLING

    Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed og beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal. Simpelt flertal er afgørende, dog kræves mindst 2/3 af de fremmødtes stemmer til fordel for en lovændring.

    Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i oktober måned og skal for at være lovlig indkaldes skriftligt med mindst 14 dages varsel. Forslag, der ønskes behandlet, skal være indsendt skriftligt til formanden senest 8 dage inden generalforsamlingen.

    Kun medlemmer, der er fyldt 16 år og har mindst 2 måneders anciennitet, har stemmeret på generalforsamlingen. Der kan stemmes ved fuldmagt.

    Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal indeholde følgende punkter:

    1. Valg af dirigent
    2. Formandens beretning over det forløbne år
    3. Regnskab for det forløbne år
    4. Budget for det kommende år - herunder fastsættelse af kontingent
    5. Indkomne forslag
    6. Valg til bestyrelse samt revision
    7. Valg til udvalg
    8. Eventuelt
    9. Afstemning om åretsspiller

    Ved valg til foreningens tillidsposter kræves mindst 1 års anciennitet, men der kan gives dispensation, hvis generalforsamlingen skønner det berettiget.

    Afstemning til foreningens tillidsposter afgøres ved simpelt flertal. Ved stemmelighed stemmes der en gang igen, derefter afgøres det ved lodtrækning.

     

    § 9 EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

    Ekstraordinær generalforsamling afholdes så ofte, som bestyrelsen finder det nødvendigt, eller når mindst 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer indsender en begæring derom, men angivelse af forhandlingsemne. I dette tilfælde skal alle underskriverne være tilstede ved den ekstraordinære generalforsamling eller ved forfald melde gyldigt afbud, da generalforsamlingen i modsat fald er ugyldig. Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes senest 1 måned, efter at begæringen er fremsat.

    På en ekstraordinær generalforsamling kan kun den eller de sager behandles, der er bekendtgjort ved indkaldelsen.

     

    § 10 BESTYRELSE

    Klubben ledes af bestyrelsen, bestående af formand, næstformand, kasserer samt udvalgsformanden for hvert hold, der er i foreningen - såfremt de ikke er repræsenteret i kræft af andre bestyrelsesposter. Alle vælges på den ordinære generalforsamling for 1 år ad gangen. Desuden vælges 1 revisor.

    Formanden og kassereren tegner klubben. Ved køb for under kr. 1.000 kan kassereren tegne klubben alene.

    Ved køb skal medlemmer informeres via klubbladet eller hjemmesiden.

    Ved afstemninger i bestyrelsen har hvert bestyrelsesmedlem 1 stemme, dog har formanden 2 stemmer i tilfælde af at bestyrelsen består af et lige antal medlemmer.

     

    § 11 UDVALG

    For hvert hold, der er i foreningen, vælges der et udvalg bestående at 1 person, udvalgsformanden. Udvalgene i foreningen skal være repræsenteret i bestyrelsen (jvf. § 8).

     

    § 12 REVISION

    Revisoren skal mindst een gang årligt gennemgå og påtegne det samlede regnskab og påse, at beholdningerne er tilstede. Revisoren/bestyrelsen har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.

     

    § 13 UDMELDELSE

    Udmeldelse af foreningen skal ske skriftligt/mundligt til formanden og gælder fra udgangen af den måned, hvor udmeldelsen finder sted, dog på betingelse, at det pågældende medlem har betalt sit kontingent frem til den dag, hvorfra udmeldelsen har sin virkning. Ved udmeldelse af foreningen tilbagebetales indbetalt kontingent ikke.

     

    § 14 EKSKLUSION

    Eksklusion af medlemmer kan ske, når vedkommende ikke retter sig efter foreningens love eller ved ukammeratlig optræden søger at skade foreningens interesser.

    Eksklusion foretages af generalforsamlingen og skal behandles som et særskilt punkt på dagsordenen. Det medlem, der foreslås ekskluderet, har adgang til generalforsamlingen og skal underrettes med anbefalet brev. Beslutningen skal vedtages med samme majoritet som en vedtægtsændring.

    Bestyrelsen kan udelukke et medlem for indtil 1 år.

     

    § 15 OPLØSNING

    Beslutning om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed særlig indkaldt ekstraordinær generalforsamling. Til dennes beslutningsdygtighed kræves, at mindst 1/2 af foreningens medlemmer stemmeberettigede medlemmer er tilstede, og til forslagets vedtagelse kræves, at mindst 3/4 af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtigt, indkaldes til en ny generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset hvilket antal stemmeberettigede medlemmer, der er tilstede.

    I tilfælde af opløsning overgår klubbens midler og ejendele til Dansk Arbejder Idrætsforbund ungdomsarbejde.

     

    Ny funktion:
    Har du flere bruger-konti i samme klub?

    Det er nu muligt at koble flere brugere sammen på ét login!

    Det gøres under "SpillerSite" -> "Personlige indstillinger"

    Boldnettet